Wypadek lub kolizja mogą się zdarzyć każdemu, jednak zazwyczaj dzieje się to w najbardziej nieoczekiwanym momencie. Jak sprawnie przeprowadzić likwidację szkody komunikacyjnej w serwisie? Rozkładamy cały proces na czynniki pierwsze i podpowiadamy, co zrobić w trudnej sytuacji.
Sprawca czy poszkodowany? Jak radzić sobie w kryzysowej sytuacji?
Jesteś sprawcą kolizji albo poszkodowanym? Weź głęboki oddech i postaraj się uspokoić. Najważniejsze to zadbać o odpowiednie formalności, bo dzięki temu możesz potem przeprowadzić cały proces likwidacji szkody komunikacyjnej i dochodzić swoich praw.
Musisz wypełnić druk od ubezpieczyciela. Jeśli go nie masz, nie martw się, możesz spisać oświadczenie długopisem na kartce. Koniecznie pamiętaj jednak o tym, aby w dokumencie zawrzeć:
- Dane uczestników kolizji,
- Dane polisy sprawcy, dane pojazdów (marka, model, numer rejestracyjny oraz opis uszkodzeń).
- Czas, miejsce i opis zdarzenia, zdjęcia
- Jeśli jesteś sprawcą i chcesz skorzystać z AC spisz też numer polisy
Na miejscu byli świadkowie? Spisz również ich dane, mogą okazać się potem niezbędne do likwidacji szkody komunikacyjnej! Jeśli uszkodzenie pojazdu jest znaczne, od razu zadzwoń też po usługę holowania.